Pages

tiistai 30. elokuuta 2011

****

Tampereen kohdalla huomasimme,että makuupussit unohtuivat kotiin. Ensimmäinen yö Kemin Ajoksen kalasatamassa oli viileä,mutta paikka oli hieno. Lapsella oli peittona kolme pyyhettä,minulla lapsen peitto ja miehellä ohut päiväpeitto,mikä löytyi autosta. Seuraavana aamuna ajoimme Tornioon ja Haaparantaan,sieltä herkkuja supermarketista ja uudet peitot Ikeasta. Muoniossa yövyimme leirintäalueella ja kyllästyimme länsi-Lappiin. Käänsimme nokan kohti Inaria ja se oli hyvä päätös,sillä maisemat ja mielet paranivat heti. Inarista jatkoimme suoraan aina Nuorgamiin asti ja yön nukuimme Teno-joen vieressä. Sieltä valuimme taas alas Petsikkoon,Inarin ja Utsjoen rajalle,mistä löysimme hienon ja rauhallisen paikan. Oli ihanaa olla melkein keskellä ei mitään,ihan yksin. Oli niin hiljaista ja niin kaunista. Kävelimme varvikossa ja vaivaiskoivujen alla,tutkimme porojen erotus-aitauksia ja kuuntelimme tuulen huminaa. Sinne olisi voinut jäädä pidemmäksikin aikaa,mutta olimme vain yhden päivän ja yön. Seuraava yö vietettiin Ukonjärvellä,samassa paikassa kuin vuosi sitten. Sekin oli kaunis paikka. Seuraavaksi yöksi mentiin Kemijärvelle,missä pompittiin trampoliinilla,ihmeteltiin kaupungin ääniä ja haluttiin kääntyä takaisin. Ei käännytty,vaan ajettiin melkein 700 kilometriä seuraavana päivänä ja oikeastaan ihan vahingossa. Piti kyllä mennä jonnekin kivaan paikkaan yöksi mutta yhtäkkiä ne kivat paikat loppuivat ja oli jo ilta. Puoli 11 illalla kurvasimme pellon viereen isolle parkkipaikalla Suonenjoella ja nukuimme siinä yön. Ja seuraavana päivänä ajoimme kotiin.

We drove about 2850 km and saw so many lovely places.

6 kommenttia :

1. Wonderful pictures of your trip. I especially like the colors, thank you for sharing :)

2. Hei!

Onpa aivan mahtavat värit ja ihana rauha! Kiitos näistä.

Mekin reissattiin kesällä vaunu perässä. Kyllä se on ihan mukava tapa matkustaa, kun vain kiertää leirintäalueet aika kaukaa... :)

3. Kuulostaa ja kuvista näyttää hyvältä, rauhalliselta reissulta. Teidän tyttö on selvästikin aika hyvä autossaistuja,noilla kilometrimäärillä alkaisi meidän porukassa yhdellä jos toisella hermot naksua.

4. Voi että, kuvasi ja kuvailemasi tunnelmat ovat tosi kauniita!

5. Hurja tuo kuva, jossa linnut katossa! Hieno.

6. Methe Blance: Thank you so much! :)

Outolintu: Hei,ja kiitos! Tämä oli ihan ensimmäinen kerta meille kaikille asuntoautolla ja olimme aivan superyllätyytneitä miten helppoa ja ihanaa se on..leirintäaluille pysähdyttiin muutaman kerran eivätkä ne mitään kamalia olleet. Mutta parhaita paikkoja olivat juuri ne,missä saatiin olla ihan yksin ja keskellä ei mitään:)

Merruli: Sellainen se olikin:) Ja voi,jos oltaisiin istuttu tavallisessa henkilöautossa,niin hermot olisivat naksuneet varmaan ensimmäisenä päivänä. Mutta asuntoautossa matka sujui niin paljon helpommin ja vaivattomammin..siellä pääsi vessaan,syömään,leikkimään ja nukkumaan samalla kun kilometrit taittuivat.

Maijja: Kiitos!!

Ilona: Kiitos! Ne olivat hienoja,mutta myös hieman pelottavia..:)